Първите сведения, че мъжете започват да носят бельо ни връщат почти 7000 години назад във времето, когато праисторическият човек започва да използва кожа, за да прикрива и защитава слабините си, докато върши праисторическите си задължения. В продължение на няколко хилядолетия, този прототип на мъжкото бельо остава непроменен. Египетското изкуство пък показва как всички, от фараоните до слугите и робите, носят ленени препаски около кръста си. Вариации на препаската се запазват до Средновековието, когато се появяват свободни панталони, наречени Braies. Тези, изработени от лен, дрехи, разширени от талията до средата на прасеца, се стягат около кръста и глезените. Въпреки че с цялото завързване не са много удобни, имат предимството, че предлагат много по-голямо прикритие, така че ако в горещ ден един работник реши да се съблече по долните си панталони, той все пак ще запази някакво чувство за благоприличие. От друга страна, с цялото преплитане и стягане, този вариант на долните гащи прави естествените нужди голямо предизвикателство. Това води до появата на codpiece. Това е отвор в предната част, който се затваря с връзки, по-късно с копчета и позволява на мъжете да пишкат без да се налага да свалят целите си панталони. Тези ранни codpiece освен практична, бързо започват да приемат и декоративна функция. Когато Хенри VIII започва да пълни своя codpiece през 16 век, всички верни поданици следват примера му. (Интересно е, че учените по-късно спекулират, че изпъкналият codpiece на Хенри VIII може в действителност да не е свръхкомпенсация на неговата мъжественост, а по-скоро е предназначен, за да се слагат превръзки с медикаменти, които да облекчават болката при предполагаем сифилис. Трябва да отбележим, че съвременните учени отхвърлят тази теория.) Уголеменият codpiece продължава да е водещ елемент в мъжката мода до около 1590 година, когато мъжете отново започват да носят по-консервативните дълги долни гащи с процеп отпред и тази тенденция се запазва доста дълго време.
“Боксерки или слипове?” Преди 1920 година, този въпрос не би предизвикал нищо повече от празен поглед, вероятно защото все още нито боксерките нито слипове са били изобретени. От Викторианската епоха до 1930 година, мъжете носят памучни долни гащи, стигащи до коляното под панталоните си и памучна блуза под ризите.
Тези долни дрехи не звучат като много удобни, но мъжете получават малко пространство за дишане през 1925 година, когато Яков Голомб, основател на супер известната компания за боксови стоки “Everlast”, започва да прави проекти за панталонки за своите боксьори. Голомб осъзнава, че кожените “гащи”, които носят, не са най-доброто и така заменя кожата с по-гъвкави еластични материи.
Боксерките обаче нямат незабавен успех в бельото, липсва им подкрепата, която консервтивните дълги гащи предлагат, за това мъжете не са луди по тях. През Втората световна война боксерките имат нов съперник – слиповете.
Чекмеджетата за бельо се променят завинаги през 1934 година, когато Артър Кнейблър, изпълнителен директор и дизайнер в компания за трикотаж от Уисконсин “Coopers Inc”, получава картичка от приятел, който е на Френската Ривиера. На пощенската картичка е изобразен мъж в бански костюм с нещо подобно на слипове. Изобретателският инстинкт на Кнейблър проговаря и пред него застава големият въпрос – “Могат ли тези бански да се превърнат в бельо?”
След известна доза експерименти, Кнейблър въвежда нов тип прилепнало и късо мъжко бельо. “Coopers” наричат новия си продукт “Jockey shorts”.
“Coopers” предлагат първите си слипове “Jockey” в известния универсален магазин в Чикаго “Marshall Fields” на 19 януари 1935 година. Въпреки че времето е ужасно и градът е в хватката на виелица, цялата пратка от 600 чифта “Jockeys” е продадена още в първия ден. За три месеца компанията продава 30 000 чифта. “Coopers” продължава да произвежда и развива своето успешно бельо и през 1971 година компанията сменя името си на “Jockey”.
Дизайнерското бельо идва на мода през 70-те и 80-те години, когато лейбъли като Calvin Klein започват да трансформират мъжкото бельо от нещо, скрито под панталоните, в мода и лайфстайл, който музикантите демонстрират в някой видеоклип например. Моделите стават по-секси, а дизайните – ярки и често хумористични.
Един от основните представители на тази нова мода на забавно бельо е “Joe Boxer”. Марката привлича вниманието към себе си през 1985 година, когато прави боксерки с щампа на стодоларови банкноти. ФБР решава, че тези модели нарушават закона и веднага са иззети 1000 чифта от нарушителите. Вместо просто да наемат адвокати “Joe Boxer” обръщат случката в забавна новина и така имиджът на боксерките, като игривата алтернатива на безстрастните слипове, нараства.
Всъщност изборът межу боксерки и слипове е индивидуален и лесен за всеки, но това е само началото – DAGI избор между множество модели и цветове, но винаги изработени от минимум 95 % мек пениран памук. Всъщност също имате и избор между поплин памук и плетка рибана и продукти от изключително мек модал (добиван от дървестни влакна) . Не е толкова лесно нали ..
No comments so far. Be first to leave comment below.